Budućnost pripada bankama „za poneti“

Autor: Marketplace, 29.06.2022

Kategorija: Rešenja

Najbolja lokacija za banku? Tamo gde su klijenti.

Kao što znate, digitalno bankarstvo obuhvata skup rešenja i tehnologija koje obezbeđuju efikasno lansiranje, plasman, upravljanje i komunikaciju bankarskih proizvoda, što podrazumeva visoki stepen automatizacije obrade podataka, a zatim i praćenje realizacije, merenje najvažnijih indikatora i još mnogo toga…
Ali, uz sve ovo, ipak je najvažnije ono što automatizacija omogućava vašim korisnicima.
Na primer, lak i pregledan pristup proizvodima banke 24/7 i jačanje motivacije za donošenje važnih odluka, uz maksimalnu optimizaciju procesa unosa podataka, jednostavno obavljanje finansijskih transakcija, pregledan uvid u promene na računima, brzo preuzimanje dokumentacije ili lako podizanje kredita dok su želje još vruće.
U srcu digitalizacije leži automatizacija bankarskih procesa. Ovo je trend u neverovatnom ubrzanju, pa ako ga finansijske institucije ne sustignu na vreme – izgubiće i korak sa klijentima i trku sa svojom konkurencijom.

U vremenu koje leti, zašto bi banka radila „peške“?

Duboko u kancelarijama nekih banaka, danas još ima ljudi koji rade poslove koje klijenti nikada ne vide, a bez kojih klasične banke ne bi mogle da funkcionišu. I još uvek se na hiljade zaposlenih bavi ispunjavanjem i zatvaranjem kredita, obradom plaćanja i rešavanjem sporova na tradicionalni, već prevaziđeni način.
Nasuprot tome, a prema uglednoj konsultantskoj kući McKinsey & Company, potencijalne koristi od automatizacije su ogromne, jer ona smanjuje troškove i do 90%, a vreme obrta ubrzava za nekoliko redova veličine. Uz to, prema procenama UNCTAD-a, nepotrebni transakcioni troškovi danas iznose preko 400 milijardi dolara godišnje, što je prava šteta, jer oni mogu da se smanje barem za 25% putem razvoja bržih procedura „bez papira“.

Hajde da učimo od korisnika

Da se podsetimo: tipični primeri automatizacije bankarskog poslovanja su digitalne uplate i isplate sa štednih uloga, upisivanje kamate, otplata kredita, konverzija valuta, transfer sredstava između računa, plaćanje kreditnom karticom, uvid u stanje računa, a sve uz prikaz izvršenih transakcija prema hronologiji, tipu, odredišnom računu, svrsi uplate itd.
Ali, šta uopšte predstavlja početnu tačku za dizajn procesa automatizacije?
To je korisničko iskustvo, a upravo na osnovu njega je nastalo sveobuhvatno rešenje o kojem će uskoro biti više reči.
Jer, zašto bi klijenti prolazili kroz pakao papirologije, kada mogu unesu podatke, verifikuju isprave i potpišu dokumente u aplikaciji, bez odlaska u banku i zvanja call centra? U suprotnom, oni će radije otići u drugu banku, a posebno ako im ona nudi online kredite, bez čekanja u redovima i kompleksne papirologije, uz lako unošenje podataka, prilaganje dokumentacije i mnogo brže odobrenje, a sve to samo uz kuckanje ili tapkanje po tastaturi.

A šta od svega dobijaju banke? Pa, nove klijente!

Banke koje ne uspeju da održe korak sa razvojem informacione tehnologije, mogle bi da izgube deo klijenata, umanje obim poslovanja i ostanu bez odgovarajućeg profita. Spektar novih servisa pod okriljem automatizacije za mnoge finansijske institucije već znači:

  • Privlačenje novih korisnika
  • Povećanje broja transakcija
  • Racionalizaciju poslovanja i smanjene troškove
  • Efikasnije procese (jer softver ne greši)
  • Lepezu personalizovanih usluga (jer automatizovana analitika čini čuda)
  • Veće zadovoljstvo i lojalnost korisnika
  • Uvećanje profita

Sve ovo vam omogućava Innova Fintense platforma

Fintense je kompletna end to end platforma za digitalno bankarstvo, a možete je odmah naći Mainstream Marketplace sajtu.
Ova platforma pokreće vašu digitalnu transformaciju i unapređuje poslovanje, jer vam omogućava da:

  • Budete produktivno okrenuti klijentima. Zasnovana na ogromnom iskustvu i najboljim praksama u fintech industriji, Fintense platforma digitalizuje bankarske procese od početka do kraja, pomažući vam da povećate efikasnost i fokusirate se na potrebe klijenata.
  • Sprovedete laku implementaciju i primenu na oblaku. Potpuno zasnovana na cloud-u, Fintense vam omogućava komunikaciju na bilo kojem digitalnom kanalu, uz redovnu brigu o infrastrukturi i nadogradnji platforme.
  • Brzo osvojite automatizaciju bankarskih procesa. Fintense je rešenje koje se brzo primenjuje i odmah nalazi svoje mesto na tržištu, uz veliki potencijal za strateški razvoj.
  • Ponudite kompletne bankarske usluge. Fintense nudi široku lepezu bankarskih usluga, osnažujući klijente da nose svoje finansije sa sobom gde god da se nalaze.
  • Omogućite otvaranje naloga na mreži. Korisnici mogu da se prijave na mreži u realnom vremenu, bez posete filijali ili razgovora sa call centrom.
  • Ponudite online kredite za klijente i ne-klijente. Klijenti mogu da podnesu zahtev za kredite bez posete ekspozituri banke, jer ih Fintense jasno vodi kroz ceo proces.
  • Olakšate upravljanje ličnim finansijama. Ugrađeni modul za upravljanje ličnim finansijama automatski kategoriše sve prihode i rashode korisnika sa njihovih računa ili kartica.

Da, sve se vrti oko korisnika, pa i vaš profit

Fintense je kompletna platforma za digitalno bankarstvo, izgrađena uz uvid u najbolje prakse i putem saradnje sa bankama širom sveta. Jedostavna za korišćenje, ona vašim klijentima pruža moderno korisničko iskustvo online bankarstva, uz praćenje najnovijih trendova u dizajnu i razvoju korisničkog interfejsa za mobilne uređaje.

I hajde da još jednom pogledamo stvari iz ugla korisnika:
Čekanje, „šetanje“, masivna papirologija i odbeglo vreme ili – otvaranje tekućeg računa za čas ili kredit odobren za manje od 15 minuta?
Jer, banke danas nisu samo pružaoci usluga. Za banke je važan odnos sa svojim klijentima u kojem je najvažnija lojalnost, ali i okruženje u kojem se svaki od njih oseća – kao jedini. Zbog toga fokus na korisnika predstavlja prirodni trend koji se razvija uz pomoć automatizacije finansijskih operacija.

I neće se skoro zaustaviti.

Mainstream Marketplace koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više o kolačićima mozete pročitati na stranici Politika kolačića.