Da bi bila uspešna, digitalizacija mora biti urađena strateški

Autor: Tamara Dutina, 03.09.2021

Kategorija: Intervju

Prva poslovna zapovest u post-Covid svetu je agilnost – sposobnost jedne kompanije da se brzo prilagodi novonastalim okolnostima i nastavi biznis nesmetano. Ova izuzetno važna organizaciona vrlina bila je modus operandi za sve kompanije kojima je IT primarna (ili jedina) delatnost i pre korone, međutim, izrazito nepredvidiva situacija nastala usled globalne krize učinila je agilnost ključnim „biti ili ne biti“ faktorom, u kojoj god industriji da poslujete.

Priča o važnosti pravovremene ali i pravilne reakcije i poslovnog delanja ne bi bila potpuna bez Intelisale. Softverska kompanija iz Beograda je u 2020. zabeležila poslovni rast i demonstrirala vrhunsku sposobnost da klijentima transformiše poslovanje i napravi bitne promene – nekima i u roku od jednog dana! U 2021, njihovo B2B i B2C rešenje za unapređenje prodaje ulistano je na Mainstream Cloud Marketplace, a mi smo o tome i mnogo čemu drugom razgovarali sa Nemanjom Mališićem, CEOm ove kompanije čiji smo ponosni partner.

Zbog čega ste odlučili da svoja rešenja ponudite na Marketplace-u? Koje su glavne prednosti za vaše korisnike (između ostalog i u optimizaciji rešenja) i kako vidite saradnju Intelisale-a i Mainstream-a sa aspekta stvaranja poslovne vrednosti?

Kad se bavimo unapređenjem poslovanja svojih klijenata, veoma nam je bitno da nađemo partnere koji dele istu viziju sa nama, kakvog imamo u Mainstream-u, koji kao i mi zastupa pristup objedinjavanja rešenja, pružajući potencijalnim klijentima mogućnost da imaju “sve na jednom mestu”, u cloud okruženju.

Kakve vrste problema rešavaju Intelisale proizvodi i kojim sve korisnicima je namenjena vaša platforma?

Poslovanje svojih klijenata unapređujemo kroz digitalnu transformaciju baziranu na omnichannel pristupu prodaji i komunikaciji. Prvenstveno smo orijentisani na B2B i B2B2C klijente, kroz više industrija, i zahvaljujući temeljnoj analizi okruženja pre izrade rešenja i modularnosti funkcionalnosti, u stanju smo da naša rešenja lako i brzo prilagodimo bilo kojoj industriji poštujući specifike te industrije u potpunosti, i odgovarajući na sve zahteve klijenata.

Jedan od efekata kovid krize je nagli uspon e-commerca. Koje glavne stavke B2B i B2C kompanije treba da uzmu u obzir kako bi klijentima ponudite kvalitetno iskustvo online kupovine? Kako im vaše rešenje u tome pomaže?

Vodimo se principom da se u digitalizaciju poslovanja, koliko god ona bila ključna za uspeh i opstanak svake kompanije, bez obzira na veličinu, ne sme olako ulaziti. Iako je pandemija dodatno ubrzala neke procese, mora se pažljivo sagledati situacija u kojoj se kompanija nalazi organizaciono, koje su njene potrebe i koja tehnološka rešenja su neophodna. Pogotovo kada je u pitanju digitalizacija; da bi ona bila pravilno sprovedena, svim kanalima se mora dati isti značaj, odnosno ne sme jedan kanal da bude “bolji” od drugog kanala ni na koji način, bilo da je u pitanju ažurnost podataka, fokus zaposlenih, ili jednostavnost pristupa, jer svi kanali moraju biti integrisani kao jedan. Stoga svako rešenje koje izrađujemo za klijenta baziramo na omnichannel pristupu i komunikacionih i prodajnih kanala.

Nemanja Mališić, CEO @ Intelisale

Kada se digitalno transformiše kompanija koja je do sada prodavala samo putem terenskih predstavnika, ili samo iz radnje, ili samo preko telefona, prirodno će taj kanal smatrati „pouzdanijim”, a novi kanali će se tretirati nejednako sa „core business-om”. Ali taj način razmišljanja ne sme postojati u organizaciji koja želi uspešno da se digitalno transformiše, i jedino omnichannel pristup obezbeđuje integrisanost i samim tim jednak značaj svih kanala.

“Pandemija je u jednom trenutku pogurala mnoge kompanije da se digitalizuju, nažalost smatrajući to nužnim prolaznim korakom koji će napustiti čim se stvari vrate u „normalu“, ali za takve kompanije se ne može reći da su se digitalno transformisale.“

Ali ni one kompanije koje su zadržale nove digitalne kanale komunikacije i prodaje bez integrisanja i daljeg rada na njima, nisu se uspešno digitalno transformisale, i definitivno će biti u lošijoj poziciji nego one kompanije koje su tome pristupile strateški, bez obzira da li je pandemija bila pokretačka kapisla ili ne. Jednostavno, u fokusu mora biti potrošač, a način na koji će obaviti kupovinu ili obratiti se za informacije mora birati sam potrošač prema svojoj preferenciji (odnosno koji mu odgovara), a ne zato što je neki preferiran od strane kompanije – bilo da jedan kanal prodaje ima bolje redovne cene, može da sprovodi akcije ili deli poklone preko tog kanala, ili u komunikaciji je jedan kanal responzivniji u odnosu na druge.

Koliko je Intelisale platforma jednostavna za korišćenje i integraciju? Sa kojim poslovnim aplikacijama se rešenja mogu integrisati i kakve opcije kastomizacije nudite?

Intelisale rešenja su izuzetno jednostavna za integraciju, počev od integracije sa bilo kojim ERP sistemom, na koje može da se doda bilo koje 3rd party rešenje, ali i ubacivanje podataka od manjih organizacija koje nemaju napredne sisteme, te mogu i da biraju broj funkcionalnosti koje su im potrebne u poslovanju.

„Pogrešno je da se kompanija prilagođava dostupnom tehnološkom rešenju, pošto je kompanija nastala kao specifična individua sa svojim potrebama i načinima rada koje ne treba obavezno da menja nego samo da transformiše u digitalni oblik.“

Zato je ključno da ima rešenje koje će moći u potpunosti da se prilagodi kompaniji, što Intelisale uspešno postiže zahvaljujući timu stručnjaka koji detaljno analiziraju potrebe klijenta, predlažu zajedničko rešenje, bilo da je ono već postoji ili se razvijaju nove funkcionalnosti, koje zahvaljujući svojoj modularnosti u potpunosti može da se prilagodi svakom specifičnom klijentu. A taj tim i pruža konstantnu podršku tokom celog perioda saradnje kako bi se obezbedilo neometano poslovanje ali čak i ispratio rast klijenta, kad stara rešenja možda više ne budu dovoljna. U tom slučaju, jednostavnim dodavanjem drugih funkcionalnosti, modularno rešenje će moći da zadovolji nove zahteve.

Možete li da nam date primere klijenata koji su uspešno transformisali svoje B2B poslovanje uz Intelisale rešenja?

Kompanija Wurth Srbija je najbolji primer primene našeg e-commerce i e-procurement rešenja, namenjenog za krajnje potrošače odnosno za njihove profesionalne kupce, čija primena je doživela ekspanziju upravo u doba pandemije, ali nije počela da stagnira ili opada sa poboljšanjem uslova na tržištu u kontekstu celokupne pandemijološke situacije, nego je postala bitan stub poslovanja. Još i pre izbijanja pandemije, kompanija Wurth Srbija je koristila mnoga Intelisale rešenja, poput mobilne i veb aplikacije za prodavce i menadžment kompanije, naprednog upravljanja porudžbinama, pametnog katalog proizvoda i pametnog planiranja ruta, ali tek kroz e-commerce i e-procurement rešenja se najbolje može predstaviti važnost onmichannel pristupa, gde u svakom trenutku, u svakom koraku interakcije kompanije sa kupcima, dostupne su svima sve informacije. Bilo da se radi o predstavniku na terenu, operateru telefonske prodaje ili online prodavnici, omnichannel pristup omogućava da kupac ima sve ažurne informacije, koje će mu omogućiti da neometano obavi svoju kupovinu, ali i uživa posle-prodajnu uslugu bez obzira kako je započeo a kako kompletirao kupovinu. Isto i prilikom informisanja, nezavisno od vida komunikacije, bilo da je telefon, email, viber ili chat, u svakom trenutku može dobiti istu informaciju, i čak neometano se prebacivati sa jednog vida komunikacije na drugi, sa kompletnom istorijom prethodno obavljenih razgovora, bilo da je poslat email pa pozvan telefonski operater, ili bilo koja druga kombinacija dva ili više vidova, jer su rešenja integrisana po omnichannel pristupu.

Napravite prvi korak ka uspešnoj digitalizaciji

Kontaktirajte nas za besplatne konsultacije.

Mainstream Marketplace koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više o kolačićima mozete pročitati na stranici Politika kolačića.