Kako se izboriti sa prevarnim ponašanjem na internetu?

Autor: Tamara Dutina, 21.10.2021

Kategorija: Saveti

Trend kupovine na internetu u Srbiji u proteklim godinama beleži stabilan rast, no, sasvim očekivano, taj rast se usled pandemije virusa Covid-19 pretvorio u vrtoglavi uspon. Prema podacima eCommerce Asocijacije Srbije, u 2020. elektronska trgovina porasla je za 200 do 400%.

Spremni na ovu veliku promenu ili ne, mali trgovci i preduzetnici morali su se prilagoditi novonastalim okolnostima kako bi opstali i zatekli se tamo gde su i kupci – online.

Pokretanje, unapređenje i optimizacija jedne online prodavnice nije nimalo lak posao. Naprotiv; u pitanju je kompleksan sistem koji u isto vreme mora da garantuje dostupnost i bezbednost i pruža vrhunsko korisničko iskustvo. Upravo je bezbednost ključna stavka online kupovine i često kamen spoticanja za vlasike ali i korisnike elektronskih trgovina. Preuzimanje identiteta, dupli nalozi i korišćenje kradenih kartica neki su od najčešćih pojava u prevarnom ponašanju na internetu. Pitanje koje se nameće je – kako se sa ovim izboriti?

Kada god imate korisnika u svojoj bazi, a bavite se poslovanjem koje zahteva određen nivo bezbednosti, reputacije ili imate finansijske transakcije, svaki način koji može da, samostalno ili uz vaša postojeća rešenja, vam poboljša na tom polju, je dobrodošao,“ kaže Vladimir Nikolić, osnivač kompanije LimundoGrad, koja se detekcijom i prevencijom prevarnog ponašanja bavi od 2012. godine, a sa kojim smo imali priliku da porazgovaramo o ovoj važnoj temi.

PRUNO: automatizovan sistem za detekciju prevara

Rizično ponašanje je dinamično i često varira, zbog čega i mehanizmi prevencije i odbrane moraju biti brzi, pouzdani i zasnovani na najnovijim tehnologijama, poput machine learninga. Tim LimundoGrada već godinama zna pravu formulu za čuvanje osetljivih podataka od prevare, a to je kombinacija bihevioralnih signala i tehničkih podataka.

PRUNO

Stalne analize, identifikovanje “fraud” signala i monitoring, doveli su do značajnog smanjenja u broju spornih transakcija koje sada predstavljaju ispod jednog promila svih transakcija na Limundu i na Kupindu,“ objašnjava Nikolić, dodajući da je prirodni sled bio kreiranje sopstvenog alata za fraud management, i tako je nastao PRUNO.

PRUNO je automatizovani sistem za detekciju prevara u elektronskoj trgovini, zasnovan na kombinaciji bihejvioralnih signala, device fingerprint tehnika i machine learning* algoritama. On vam daje dobar uvid u sumnjiva ponašanja vaših korisnika.

Kada kažemo sumnjiva ponašanja na internetu, najčešće se pomisli na e-trgovinu, međutim Vladimir naglašava da PRUNO ima širu namenu.

Ne treba da gledamo e-trgovinu kao usko polje, tu su i finansijska online rešenja (tzv. fintech rešenja) dobri kandidati za PRUNO. PRUNO omogućuje da podesite gde vi vidite potrebu da dobije obaveštenje ako se pređe prag tolerancije, da li to bilo po pitanju sličnih adresa, otvaranje više naloga, prikrivanje iza VPN-ova, indirektna povezanost korisnika sa drugim, potencijalno opasnim, korisnicima vam može drastično smanjiti ručni posao, davajući vam alat za bržu detekciju.

Lokalna podrška daje prednost

Brzina, odnosno pravovremena reakcija je prvi preduslov za uspešan fraud management. Drugi ključni benefiti alata koji će biti vaš saveznik u borbi protiv internet prevara jesu fleksibilnost, odnosno prilagođavanje specifičnim potrebama, te jednostavnost korišćenja. PRUNO objedinjuje sve ovo, dodaje Nikolić, uz posvećenu lokalnu podršku i skalabilnu cloud infrastrukturu u sklopu Mainstream Cloud Marketplacea.

Vladimir Nikolic
Vladimir Nikolić, osnivač LimundoGrad

Do PRUNO na skalabilnom cloudu dolazi se kroz samo nekoliko koraka, zahvaljujući one-stop-shop konceptu Mainstream Cloud Marketplacea. Kontaktirajte nas već danas za više informacija kako da otkrijete i spečite prevare u svom e-commerce ili fintech poslovanju.

Projekat PRUNO finansira Fond za inovacionu delatnost iz budžeta Republike Srbije sa razdela Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a kroz Projekat za unapređenje konkurentnosti i zapošljavanja (sporazum o zajmu sa Svetskom bankom).

*u razvoju

Mainstream Marketplace koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više o kolačićima mozete pročitati na stranici Politika kolačića.